Uw patiënten- en financiële administratie op orde Module II

 

Meer overzicht in de patiënten- en financiële administratie, efficiënter werken én een hoger rendement. In Module I heeft u de basis gelegd voor een veranderproces in uw praktijk. In deze vervolgworkshop gaan we met een aantal thema's meer praktisch aan de slag.

Leerdoel
  • U krijgt handvatten voor verbetering van werkprocessen in de praktijk.
  • U krijgt handvatten voor een efficiënte en effectieve financiële administratie.
Inhoud workshop

Deze module kan op locatie aangevraagd worden wanneer Module I heeft plaatsgevonden. In Module II gaan we na een terugblik op de vorige module verder met de thema’s ‘Patiëntmutaties’ en ‘Verwerking van declaraties’. Zaken als patiëntmutaties, ION, COV, VECOZO en retourinformatie brengen we in deze module samen. U gaat thema’s als patiëntmutaties en de verwerking van declaraties praktisch uitwerken. Daarnaast krijgt u handvatten aangereikt voor werkprocedures, lean werken en voor een transparante financiële administratie. Onder meer komt de afhandeling van retourinformatie bij declaratie-afwijzingen aan bod, met achterliggende factoren; door proactief te werken kunnen veel afwijzingen voorkomen worden. Uiteraard komen ook uw vragen aan bod. De aanwezigheid van de verantwoordelijke huisarts is belangrijk voor inzicht in het gehele werkproces. Hierna kan het proces gedelegeerd worden aan de verantwoordelijke medewerker(s). Bij een grotere aanwezigheid van medewerkers is er al meteen een veel groter draagvlak. Module II kan op maat worden aangeboden, afgestemd op uw praktijksituatie. 

Lees ook het artikel uit De Dokter: Praktijken laten soms omzet liggen

 

 

Praktische informatie

DoelgroepDoktersassistente
Hid(ha)
Praktijkhouder
Praktijkmanager
Praktijkondersteuner
Waarnemer
Accreditatie6 punten
KostenLeden € 295,- / Niet-leden € 565,-
Trainer(s)

Betty Bosman werkte jarenlang in het Radboud Universitair Medisch Centrum. Als echtgenote van een huisarts begon ze in 2007 met zijn financiële administratie. Ze ondervond aan den lijve wat er kan misgaan met bijvoorbeeld het boeken, het factureren en tijdens werkprocessen. Maar ze weet ook dat je in relatief korte tijd veel op orde kan brengen. Sinds 2011 heeft Betty haar eigen advies-en organisatiebureau voor huisartsenpraktijken, waarbij ze deze kennis overbrengt. De nadruk ligt hierbij op eenduidige werk- en declaratieprocessen, op tijdwinst en een optimale omzet.

Bijzonderheden

Deze nascholing is ook geaccrediteerd voor uw doktersassistente. Bij inschrijving is het van belang het KABIZ-nummer bij de hand te houden.

Ook op aanvraag: in company
Deze cursus wordt, net als Module 1, op aanvraag gegeven op uw praktijk. Alle deelnemers voor deze cursus moeten Module I hebben gevolgd. Module II kan worden ingepland voor minimaal 6 personen. In overleg met de LHV Academie kan een datum en het tijdstip van aanvang worden vastgesteld. Module II betreft een scholing van in totaal 7,5 uur, waarbij mogelijk niet alle deelnemers de gehele tijdsduur aanwezig zullen zijn. De trainer denkt hierover graag met u mee na Module I.

Contact 
Voor meer informatie kunt u per e-mail contact opnemen met de LHV Academie of bel 085-0480072.

Module III
Indien gewenst is het ook mogelijk om na het volgen van Module I en Module II nog individuele ondersteuning op de praktijk met de trainer af te spreken. Als LHV-lid krijgt u korting op het uurtarief. U kunt hiervoor contact opnemen met de LHV Academie 085-0480072.

Algemene voorwaarden LHV Academie
Op alle nascholingen van de LHV Academie zijn de Algemene voorwaarden LHV Academie van toepassing.